Du er her
Hjem > Leserinnlegg > Subjektiv oppfattelse av dagens legevaktordning på Nesodden!

Subjektiv oppfattelse av dagens legevaktordning på Nesodden!

I dag fikk jeg føle hvordan Ski legevakt IKKE fungerer! 1. Besøk hos mor til kaffe og kaker 2. Måtte trykke alarm-knappen til hjemmesykepleien. 3. Hjemmesykepleieren på Nesodden dukket ganske raskt opp 4. Sykepleieren avgjorde at fastlegen (Varden) måtte se på henne. 5. Ringte til fastlegen, ikke svar pga lunsjpause 6. Sykepleier ringte til Ski legevakt, og fikk etterhvert beskjed om at Tangen hadde daglegevakt 7. Ved oppringning til Tangen kom beskjeden tilbake om at fastlegen MÅTTE kontaktes først. De ville ikke ta i mot mor til time. 8. Fastlegen kontaktet igjen, ikke svar pga lunsj (kl. 13:15) 9. Igjen telefon til Ski, der øyeblikkelig hjelpnummeret 6696xxxx ble oppgitt til fastlegen på Varden. 10. Forsøkt ringt til dette nummeret – ikke svar. 11. Sykepleier gav opp, og ringte 113. 12. DA SKJEDDE DET NOE, PARAMEDIC RYKKET UT, BRANNVESENET SENDTE AMBULANSE PÅ NESODDEN (Ingen ambulanser tilgjengelig i Ski). 13. Nå er mor omsider til behandling på Ahus, etter transport til Oksval brygge, deretter med båt til Oslo, og derfra til AHUS med ny Ambulanse. Kjære Nesodden kommune, er det slik dere ønsker at systemet skal fungere på Nesodden?. Jeg vil tro at mor (100 år i januar 2016) kunne fått samme behandling i en KAD-akuttseng på Nesodden, under nye Nesodden Legevakt! La oss håpe at den blir innført etter valget! Og la oss håpe at mor får adekvat behandling på Nesodden den dagen hun kommer ut igjen fra AHUS (Nesoddtunet???)

Tore Svein Olsen

Legg igjen en kommentar

Top
%d bloggere liker dette: