Du er her
Hjem > Hovedoppslag > EU-domstolen har slått fast: Dyre spesialnummer til kundeservice er ulovlig.

EU-domstolen har slått fast: Dyre spesialnummer til kundeservice er ulovlig.

Dette innlegg er eldre enn 3 år og kan være utdatert.

≡Av Gunhild Gjevjon≡
EU-domstolen har slått fast at dyre spesialnummer til kundeservice er ulovlig. Men offentlige instanser går foreløpig fri. (31.mars, 2017) Spesialnummer er typisk femsifrede nummer, gjerne 800-nummer. Disse er dyre, og gjør ofte stort utslag når telefonregninga kommer. Mao: Næringsdrivende kan ikke lenger henvise kundene sine til dyre spesialnummer når de trenger hjelp. Mens de offentlige instansene ikke dekkes av avgjørelsen.

Etter å ha brukt et hav av tid på å få Telenoreksperten til å gi seg på sitt krav om betaling for et mobilproblem de ikke klarte å hjelpe meg med legger jeg nå ut en bruksanvisning på hvordan gå frem når man skal  klage:

Her er en bruksanvisning på hvordan gå frem når du skal  klage:

  1. SJEKK OM DU HAR GRUNNLAG FOR KLAGE
  2. KLAG SKRIFTLIG : bruk nettsiden til å finne relevant sted å sende klagen.
  3. GI SELSKAPET RIMELIG FRIST TIL Å SVARE.
  4. BE SELSKAPET UTDYPE AVSLAG DU IKKE FORSTÅR.
  5. SKJEKK PÅ forbrukerrådet.no
  6. HVIS DU IKKE KOMMER TIL ENIGHET MED SELSKAPET KLAG TIL: Brukerklagenemda for elektronisk kommunikasjon

UTOVER  DET SÅ ER FORBRUKERRÅDETS KLAGEGUIDE HER:

https://www.forbrukerradet.no/klageguide/

PRESSEMELDING

https://www.forbrukerradet.no/siste-nytt/spesialnummer-ulovlig-i-det-private-greit-i-det-offentlige

Bjarne NordbeckBjarne Nordbeck
Bjarne Nordbeck
Fungerende redaktør, bidragsyter, frihetlig samfunnsaktør og web-master for Nesoddposten.

One thought on “EU-domstolen har slått fast: Dyre spesialnummer til kundeservice er ulovlig.

Legg igjen en kommentar

Top
%d bloggere liker dette: