Du er her
Hjem > Kommentar > Skikkelig forbanna for 66 kroner

Skikkelig forbanna for 66 kroner

Jeg blir trist når jeg, i vår flotte kommune der vi sammen skal skape det gode liv, opplever hvor dårlig kommunikasjon det noen ganger virker å være internt i kommunen. Og hvordan dette slår tilbake på oss, kundene.

En telefonforespørsel til Nesodden kommune om en betalingsutsettelse på et større gebyr i en kronglete sak, blir akseptert og gitt på en forståelsesfull , klar og kundevennlig måte. ”Vi utsetter betalingsfristen med 4 uker. En eventuell lengre utsettelse må tas opp med saksbehandler”.

Gebyret blir imidlertid betalt 14 dager etter opprinnelig forfall og over 2 uker før nytt forfall. Men hva skjer? Kommunen sender rentekrav på kr 66,50 på for sen betaling. En e-post forsøker å gi opplysninger om den åpenbare feilen. Og svaret: Det er usikkerhet om det i denne saken er gitt utsettelse av betaling. De sår altså tvil om innholdet i den samtalen jeg har referert til er riktig, eller om jeg bare har diktet det opp, selv om jeg har notert når samtalen har funnet sted og hvem jeg har snakket med. Dessuten: Vi gir aldri rentefri utsettelse, det vil uansett påløpe renter fra forfall til registrert betaling”. For en generell raushet!

I denne saken har kommunen tidligere måttet betale tilbake et større gebyr på grunn av for sen saksbehandling og i tillegg refundere klagesakskostnader etter en tapt sak. Her var det aldri snakk om å dekke tapte renter for søker.

Rentekravet er nå betalt, og jeg vil takke Nesodden kommune for at det virkelige rentekravet på kr 66,50, så sjenerøst er rundet ned til kr 66,-. De runder alltid ned kan en lese på fakturaen.

Arild Drolsum

Legg igjen en kommentar

Top
%d bloggere liker dette: